https://t.co/R5Dx7PSvz6
— こづるソフトウェア@えてまる (@R_etemaru) October 23, 2021
もう解決したかと思いますが、NET Core 3.1ランタイムをインストールするとパッケージできると思います。
Step 1
Copy the "hostfxr.dll" file in
"C:\Program Files\Epic Games\UE_5.0EA\Engine\Binaries\ThirdParty\DotNet\Windows\host\fxr\3.1.9"
to
"C:\Program Files\Epic Games\UE_5.0EA\Engine\Binaries\DotNET\AutomationTool"
(important toCOPY,notMOVE!)
Step 2
Install the .NET Core Desktop 3.1 Runtime (https://download.visualstudio.microsoft.com/download/pr/d30352fe-d4f3-4203-91b9-01a3b66a802e/bb416e6573fa278fec92113abefc58b3/windowsdesktop-runtime-3.1.15-win-x64.exe)
Step 3
DONE! When you try to package your Windows project in UE5 now, the editor will still throw up that previous message and warn you in general that you do not have the proper SDK installed. Just ignore the message. This is most likely a bug. Your game will still package without any issues if you click "Continue" when the message pops up!
ということだ。
適当に日本語に訳すと、
- C:\Program Files\Epic Games\UE_5.0EA\Engine\Binaries\ThirdParty\DotNet\Windows\host\fxr\3.1.9 にある hostfxr.dll を C:\Program Files\Epic Games\UE_5.0EA\Engine\Binaries\DotNET\AutomationTool にコピー(移動じゃないよ!)
- 「.NET Core Desktop 3.1 Runtime」を https://download.visualstudio.microsoft.com/download/pr/d30352fe-d4f3-4203-91b9-01a3b66a802e/bb416e6573fa278fec92113abefc58b3/windowsdesktop-runtime-3.1.15-win-x64.exe からダウンロードしてインストール
- 完了!なおパッケージ化しようとするとなんか警告出るけどたぶんバグだから「続行」をクリックすればパッケージ化できるよ!
この記事へのコメント